Episod Keempat.. Fatira & Asyraf..

“Ya Allah!” Farhah tergamam lalu berlari turun ke dapur. Dia memanggil bibiknya yang sedang membuat air untuk tetamu yang hadir. “Bik! Ada orang kemalangan di luar! Tolong telefon ambulans! Farhah , Ira dan Nina nak pergi tolong orang tu ya!” Dia berkata kepada bibiknya dalam keadaan panik. Kemudian dia berlari keluar dari rumahnya dengan diikuti oleh Ira dan Nina. Mereka bergegas menuju ke tempat kejadian. Sesampainya mereka di sana, mereka terus tergamam. Seorang remaja lelaki yang kira-kira sebaya dengan mereka berlumuran darah! “Ya Allah.. Banyaknya darah..” Ira berkata perlahan. Mukanya terus berubah menjadi pucat. Biasalah Ira memang tak tahan tengok darah yang banyak. Tiba-tiba, kedengaran bunyi ambulans menghampiri tempat kejadian. Farhah berdoa di dalam hatinya agar mangsa tersebut selamat.

SEHARI KEMUDIAN….

“Assalamualaikum..” Fatira memberi salam dari luar pintu wad tersebut. Jejaka yang Farhah, Nina dan Ira selamatkan semalam sedang baring di atas katil sambil membaca majalah sukan. Jejaka tersebut tersenyum lalu menjawab salam Fatira. “Hai, awak siapa?” Jejaka tersebut bertanya. “I’m Fatira. My friends send you here. Awak terlibat dengan kemalangan semalam.” Fatira menjelaskan. Jejaka tersebut mengangguk tanda faham. “By the way, what is your name?” Fatira bertanya. Jejaka tersebut menjawab. “I’m Asyraf. I’m 16 years old. Studying at Victor’s High School, Bangsar. Where are you studying?” Asyraf bertanya. Dia menghadiahkan senyuman yang manis kepada Fatira. “Aduh. He is so cute! His face ada iras-iras Asyraf Muslim yang handsome tu lah.” Fatira bermonolog sendiri. Dia sudah terpikat dengan Asyraf! Alamak! Seorang lagi ahli The Cutebabes telah jatuh cinta! “Um, Fatira.. Do you hear me?” Asyraf bertanya apabila melihat Fatira merenungnya. Fatira terus gelabah. “Sorry! I’m studying at Sekolah Sri Bangsar. So, you’re from that school.. Oh..” Fatira berkata. Victor’s High School tu memang the second top school after Sekolah Sri Bangsar. Sekolah itu juga lah yang telah merangkul naib juara Cheer-Off 2009 yang lalu. Team cheerleading Sekolah Sri Bangsar pula telah mendapat gelaran juara.

“Hai Asyraf. Are you alright?” Seorang gadis berkata dalam nada yang teramatlah gedik. Fatira mengenali suara tersebut tetapi dia tidak ingat di mana. Dia memalingkan mukanya untuk melihat siapa gadis itu. Dia betul-betul terkejut. Qis rupa-rupanya!

0 comments: