Watak-Watak dan Episod Pertama

Watak-watak novel ini..

The Cutebabes


i. Farhah Wahidah (Farhah)
ii. Nurina (Nina)
iii. Fatin Amirah (Fatira)
iv. Roslinda (Linda)
v. Amira Hazwani (Wani)
vi. Nurul Athirah (Thira)
vii. Farhana Anisah (Nana)
viii. Shahirah (Ira)
ix. Munirah (Munirah)

Musuh The Cutebabes = The Fabulous Gurlz
i. Nur Safira Qistina (Qis)
ii. Nur Afira (Fira)
iii. Nurul Farah Qisha (Sha)

Tidak ada kaitan dengan kumpulan ini or yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia.

Episod 1

“Girls! Hot news!!” Wani berkata kepada The Cutebabes, kumpulannya di Sekolah Sri Bangsar. Rakan-rakannya yang lain memandangnya dengan hairan. “Apa? Apa?” Thira bertanya kepada Wani. “A’ah apa? Did I miss something?” Linda yang baru tiba kerana membeli makanan pun melabuhkan punggungnya di sebelah Nina lalu meletakkan dulang berisi makanannya di atas meja. Wani memulakan ceritanya,

“Tadi kan, saya pergi toilet. Lepas saya keluar, The Fabulous Gurlz pun masuk. Saya pun saja, ikut dia orang. Then, saya terdengar dia orang talking about us. But, I didn’t hear their conversation clearly. Apa yang saya dengar ialah The Cutebabes, Amierul Mukhrizz, Nina, Kamal, Farhah and hancurkan. Tu saja.” Nina dan Farhah ternganga mulut kerana terkejut mendengar nama mereka dan orang yang diminati disebut-sebut oleh The Fabulous Gurlz.

“Macam mana ni? I think dia orang nak jatuhkan group kita through Amierul Mukhrizz and Kamal.” Fatira membuat rumusan. Nana mengangguk tanda setuju. “Tapi, kita tak tahu tujuan ‘The Fabulous Gurlz’ tu kan.” Ira berkata. The Cutebabes yang lain mengangguk tanda setuju. “So, we have to keep searching their objective and why they aim you guys.” “Yup, saya setuju dengan cadangan Ira. Tapi kita kena muncul dengan plan untuk mengetahui rancangan mereka dengan lebih lanjut. Setuju tak?” Nina mencadangkan ideanya. Rakan-rakannya mengangguk tanda setuju. “Kita bincang dekat rumah siapa hari ini?” Farhah bertanya. The Cutebabes menjawab.. “RUMAH FARHAH!!” Mereka memandang antara satu sama lain. “Sepakat nampak..” Farhah berkata. Semua ketawa. Tanpa disedari oleh mereka, ada beberapa murid lelaki sedang mencuri-curi pandang ke arah Nina dan Farhah.

Bersambung…

0 comments: