Episod Kelima..Kejadian Memalukan

“Well,well,well. Look who’s here. Isn’t it Fatira from the so uncool Cutebabes.” Qis berkata dengan senyuman yang sinis. Pipi Fatira yang putih terus berubah menjadi warna pink tanda dia malu. “Please don’t say that my group is uncool! Do you think that your group is so great? Your group is The Fabulous Cockroaches Fan Club! ” Fatira membalas dengan kata-kata yang pedas. Qis tergamam. Dia teringat kejadian memalukan yang berlaku pada bulan lepas.

Sebulan yang lalu…

Di kantin, Sekolah Sri Bangsar. Masa itu The Fabulous Gurlz sedang duduk di meja reserved untuk mereka. “Girls, have you ordered the food and the drinks?” Qis bertanya kepada Fira. Firalah yang bertanggungjawab mengorder makanan daripada makcik kantin kerana dia seorang pengawas ,so dapatlah dia keluar ke kantin dengan awal. “Sudah Princess Qis.” Fira berkata dengan sopan. “Good.”

“Makcik! Makanan kami ni mana?” Sha menjerit ke aarah tempat penjualan makanan di kantin. Yalah, meja reserved merekakan terletak di bawah kipas berhampiran dengan tempat penjualan makanan tersebut. Makcik tersebut bergegas ke arah mereka dengan membawa lamb chop yang dibeli oleh Fira sebentar tadi.

The Fabulous Gurlz memakan hidangan lamb chop yang imasak oleh makcik kantin. Kadangkala suapan mereka tergendala akibat gelak ketawa The Wannababes yang duduk berhampiran dengan meja mereka.

Sedang mereka asyik makan lamb chop yang sedap hingga menjilat jari tu, seorang budak lelaki tingkatan 1 lalu di sebelah meja mereka. Budak tersebut sedang memegang bekas yang berisi dengan lipas untuk dibuat eksperimen untuk kelas Sains selepas rehat nanti. Tiba-tiba, budak tersebut tergelincir dan terjatuh. Bekas lipas itu pun terbuka. Apa lagi, merayaplah lipas-lipas sebanyak 40 ekor itu ke meja 3 orang gadis yang berhampiran iaitu THE FABULOUS GURLZ!

“Yum.. This lamb chop tastes so good um..” Qis berkata. Sha mula menunjukkan reaksi yang tak selesa. “Oh my gosh. What is at my leg?” Dia pun menggaru kakinya. Tanggannya dapat mencapai sesuatu. Ditariknya benda tersebut ke atas untuk melihatnya. “AAAHH!! COCKROACHES!!” Sha menjerit. “Qis! There’s one on your head!” Fira menjerit gedik. Satu kantin kecoh apabila mendengar jeritan mereka.

0 comments: